Deník hráče #01: Ylands – První dojmy

V dnešní době frčí hry se zasazením do otevřeného světa. Nejlépe je býti bezejmeným hrdinou, který toho moc nenamluví a je vysazen na pustém ostrově. V případě apokalypsy se musí ubránit krvelačným zombie, v případě pustého ostrova se zase musí poprat sám se sebou a bojovat o holé přežití. K tomu mu dopomůžou všudypřítomné suroviny, ze kterých si takový hrdina sestaví primitivní nářadí, zbraně a základní přístřešek. Jakmile se otrká, může se zabývat složitějšími mechanismy. A přesně tenhle typ her  mám moc rád. Je to takový určitý styl budovatelské strategie, kdy se však vcítíte do duše jednoho dělníka a všechny materiály si musíte obstarat svýma rukama.

Tvorba postavy je pěkná, trefná a nestrávíte tu zbytečně mnoho času

Je to zhruba rok, kdy jsem si na Steamu zakoupil Ylands. Vypadala hodně zajímavě a připomínala trošku Minecraft. Jenže navíc jde o kousek od českých vývojářů Bohemia Interactive Studio, takže nebylo třeba se déle rozmýšlet o jejím pořízení. První dojmy byly dost rozporuplné, protože se hra ovládá trošku netradičně a je třeba ji dát šanci a ovládání si osvojit. Já se s tím chvíli rval. Navíc mě tehdy limitoval také můj nestíhající počítač a tak jsem ji uložil na čas k ledu. Přišel čas roztavit ledovec.

PRVNÍ SPUŠTĚNÍ PO ROCE

Po spuštění hry jsem si všiml některých nových módů, které podle mě před rokem ve hře ještě nebyly. Ovšem jakožto pravý fanda survivalu mě zajímal jen tenhle mod (Explore/Průzkum). Stejně jako Minecraft, tak i Ylands má k dispozici češtinu, takže se to celé hraje tak nějak lépe. Ale nebudu předbíhat a jdu si vytvořit postavu.

Menu hry vybízí velmi příjemným stylem k rozehrání hned několik módů

TVORBA POSTAVY

Naštěstí se tu nenabízí vytvoření obličejů jako ve Skyrim, kde se obvykle zasekám na delší dobu a ladím oční stíny, uši, čelist, řasy a další hovadiny abych po deseti minutách naznal, že to vypadá debilně ale už s tím nic nenadělám. Ylands nabízí pouze sedm typů hlavy, tři barvy kůže, šestnáct možností barev pro vlasy včetně růžové nebo zelené a čtyři typy účesů. Uznejte, že pokud nemáte problém se zadáním jména a pohlaví, nebudete v této sekci dlouho otálet s nastavováním.

Na startu samotného tutoriálu, modelko mazej na molo!

TUTORIAL

Jakmile si svého panáčka vytvoříte, můžete se nepovinně vrhnout do tutoriálu. Osobně bych jej doporučoval, protože vás naučí základní prvky ovládání. Navíc tu máte vždy přítomnou skrytou nápovědu pod klávesou F1, kde si s pomocí obrázků a témat můžete pěknou formou projít základy hry, kde vysvětluje zhruba dvacet prvků ve hře (výroba, alchymie, nástroje a mnoho dalších). Osobně jsem od tutoriálu očekával postupný průchod právě všemi odvětvími, abych věděl do čeho jdu. Leč tutoriál nebyl blbu vzdorný, narazil na mě.

Ukázka nápovědy ve hře (F1). Vpravo si vyberete odvětví a vlevo se vám ve stručnosti ukážou informace.

Celý tutoriál je vedený ve velmi příjemném stylu. Zasazený do malých ostrůvků, které jsou spojené dlouhým molem a na každém z nich čeká vysvětlení nějakého herního prvku. Jakmile si jej osvojíte, postupujete po mole dál a vrata se za vámi zavřou. To všechno zahalené nádhernou přímořskou atmosférou zalitou letním sluncem.

Na mol v tutoriálu, komu se to poštěstí? V pozadí jsou vidět jednotlivá vrátka mezi ostrůvky.

V prvních krůčcích jsem se neustále pral s klávesou E, kterou jsem vždy užíval na interakci, ale tady jsou do toho zařazená i tlačítka myši. Hra vám sice ukazuje, co kde zmáčknout, ale i přesto se návyky z jiných her pořád dostavují. Takže místo zapálení pochodně jsem ji třeba neustále sbíral do inventáře. Jak naučená opička, která jede podle připraveného scénáře.

Během tutoriálu jsem si vykopal i poklad!

Věnoval jsem tomu delší čas a zvykl si. Došel jsem na konec tutoriálu, uměl jsem tak založit oheň, posbírat věci ze země, vykraftit nářadí a ochočit si zvířátko. Tedy poslední úkol pro Asterixe Hellyho zněl, abych se pověnoval svému ptáku. Otevřel jsem tedy poklop klece, vylétl z ní papoušek a já nevěděl co dál. Dveře na molu za mnou zavřené, papůch poletoval okolo a já si tancoval moonwalk.

Konec tutoriálu. Klec s papouškem. Nevím co dál, tak jsem ukradl vše co bylo přibité. Chyba?

To mě tutorial nenaučil, na to jsem musel přijít sám. Jsou tu k dispozici nějaké naučené pohyby, včetně tanců, mávání, facepalmu ap. Když jsem skočil do vody, hra mě portla zpět na souš. Nevím tedy, jestli takhle měl oficiálně skončit tutoriál. Jsou dvě varianty. Pokud ano, tak mi tam chybělo nějaké ukončení – koumal jsem jak papoucha nakrmit, mával na něj, soustavně ho přivolával a odvolával ap. Pokud ne, tak tahle naučná fáze není blbuvzdorná.

Příště se můžete těšit na první dojmy ze samotného hraní, kdy se objevím na prvním ostrově, který nebyl příliš přívětivý.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *