Tecmo World Cup Soccer (1990)

Tenhle arkádový fotbálek si získal moje srdce. Vskutku návyková kopaná jak má být. Na začátku si vyberete tým, se kterým se hodláte porvat o světový pohár. K dispozici je celkově uctyhodných 16 týmů. Každý tým je skoro stejný rozlišuje je akorát barva dresů, i když výběr týmu má nějaký ten vliv na hru. Mezi favorizované týmy patří Brazílie spolu s Argentinou. Pokud si zvolíte takovou Argentinu nebo Brazílii tak se vám povede daleko lépe, hráči jsou pohyblivější. Opakem jsou Korea a Japonsko, jedny z nejslabších týmů.

Každý zápas má určitou obtížnost. Když potkáte favorita v prvním zápase, bude ho lehčí porazit než třeba před finálem. O tom s kým se potkáte rozhoduje počítač svým losem. Po každém vítězném zápase si opište kód, který tak funguje jako save. V každém zápase musíte vyhrát, když se remizuje nastanou penalty (které jsou perfektně vyvedené) a pokud ani v nich neuspějete, musíte celé utkání se stejným soupeřem odehrát znova. Cílem hry je porazit všech 15 týmů. Právě patnáctý zápas přináší velké finále.

 




 

Hra má tak docela dlouhou herní dobu. První zápas je většinou jednoduchý a s dalšími zápasy ve vašem herním kalendáři se navyšuje obtížnost hry. Protivníci jsou rychlejší, hbitější a celkově lépe napadají vaši rozehrávku a své šance zakončují čím dál tím agresivněji (více útočníků v malém vápně číhající na dorážku, méně kličkují, více centrují a rozehrávají).


Hra nenabízí mnoho speciálních kliček nebo fint ale i tak je zábavná. Můžete centrovat do osmi směrů přčemž šikmé centry jsou vyšší než třeba výkopy dopředu. Dále můžete přihrávat po zemi, obírat hráče o míč skluzy, akorát hlavičkovet nejde. Ve hře platí obecná pravidla fotbalu (rohy, auty, odkopy), jen na fauly se nehraje. Prostě zmastíte protihráče třemi skluzy a on už ten míč vydá, nedobrovolně.

 




 

Za zmínku stojí také výkopy brankářů od brány. Standartní výkopy (smysluplné) do tří směrů podporují i výkopy šikmé. Ovšem mě coby hráči "praseti" tyhle odkopy nestačily. Vždycky jsem šel s gólmenem k tyči a vykopával míč právě o ní. Výsledkem bylo mraky vlastňáku, ale postupem času už profi výkop z brankové čáry do spojnice a ven z branky.

 




 

Hra nabízí i možnost dvou hráčů proti sobě, kde lze nastavit pouze časomíru (15,30,45). Zvuková kulisa se mi opravdu líbí, zvláště její tempo, které se hodí. Třeba když běžite po lajně a snažíte se minutu před koncem nahodit centr do vápna a tlačíte míč očima do brány ještě dřív, než doletí do vápna. Tahle hra je prostě mojí srdeční záležitostí, stejně jako je hra Nekketsu Hockey nebo třeba Batman.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *