Mario & Luigi (1994)

Samotný žánr plošinovek prožil velký boom na přelomu devadesátých let a to hlavně na konzolích a automatech. Vzniklo nepřeberné množství plošinovek. A to jak kvalitních tak i těch, které se svezli na tehdejším trendu. Super Mario Bros ale není hrou, která by se vezla. Neuvěřitelně chytlavá plošinovka, která se v dnešní době těší vysokým počtem různých předělávek a napodobenin, naopak určovala směr žánru plošinovek. Hlavními postavami je instalatérská dvojice Mario a Luigi. Musejí zachránit princeznu. Cesta je však spletitá. Všechny levely jsou jednoduše ale hezky vykreslené. Oko hráče se nenudí ani u verze z Nintenda (cca 1987) a ani u téhle PC verze. V roli Maria máte za úkol dojít na konec každého levelu.

 
Do cesty se vám staví nepřátelé podobající se nejrůznějším broukům a želvám. Proti nim můžete bojovat tak, že je jednoduše zašlápnete, nebo sbíráte houby (Mario vyroste, nebo se doplní život), kytku (dá Mario má schopnost střílet ohnivé koule), nebo třeba hvězdu, která na malou chvíli umožní aby byl Mario nesmrtelný. Každé kolo se skládá ze tří podlevelů, kde na každém konci je závěrečný hrad (resp. trubka). V něm čeká drak po jehož zdolání se dostanete do dalšího levelu. Jednotlivé úrovně jsou různorodé. Jeden level se odehrává za denního světla, další v podzemí, následující třeba ve vodě atp. Super Mario Bros je hra neskutečně zábavná napříč všemi generacemi.

 

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *